Ken jij iemand voor wie dit interessant is?

Wellicht ook interessant om te lezen?

‘Coming of Age Landscape’, 2018, privécollectie, Courtesy of HomeArt, 2023  Matthew Wong Foundation
Amber van As

Oneindig pad door duisternis en fantasie

De kleurrijke en ontroerende fantasiewerelden van de Canadees-Chinese kunstenaar Matthew Wong zijn bij het Nederlandse publiek relatief onbekend. Het Van Gogh Museum brengt nu terecht een ode aan zijn indrukwekkende en aangrijpende oeuvre.

Amber van As

Spitse bergen en ronde maantjes in Stedelijk Museum Schiedam

Spitse bergen, ronde maantjes en gekleurde landschappen. Deze motieven fascineerden de Deense Cobra-kunstenaar Else Alfelt (1910-74), die voor het Nederlandse publiek vrij onbekend is. Daar brengt Stedelijk Museum Schiedam verandering in met Alfelts eerste Nederlandse solotentoonstelling ‘Eeuwigheid van de maan’.

Aflevering 8: Koos Buster

Koos Buster (1991) heeft de afgelopen jaren gezorgd voor een heropleving van keramiek in Nederland. In zijn werk eert en behoudt Koos Buster vaak alledaagse voorwerpen door ze te vereeuwigen in keramiek. Met zijn kenmerkende artistieke stijl transformeert Koos Buster het alledaagse tot iets vreugdevols en waardevols, waarmee hij het object viert.

Vondsten uit een Romeins graf in Heerlen, 175-250 na Chr., Rijksmuseum van Oudheden
Museumtijdschrift

Limburg als Romeinse graanschuur