Per 1 oktober gaan Museumtijdschrift en MuseumTV een nieuwe fase in. Het online videoplatform MuseumTV, dat de afgelopen zeven jaar ruim 350 musea in beeld bracht, zet zijn activiteiten voort onder de vlag van Museumtijdschrift, het grootste kunsttijdschrift van Nederland. Zo ontstaat een duidelijk herkenbaar en uitgebreid cultureel platform voor alle museumliefhebbers.

Still uit documentaire van MuseumTV over Huis Doorn

Zowel Museumtijdschrift als MuseumTV hebben als doel een breed publiek te interesseren voor kunst, museale schatten en het rijke tentoonstellingsaanbod, dat Nederland ondanks de gevolgen van de coronacrisis nog altijd heeft.
Waar MuseumTV de grote en kleine musea in beeld brengt, biedt Museumtijdschrift zijn lezers via aansprekende verhalen acht keer per jaar een unieke mix uit het tentoonstellingsaanbod, van kunst tot erfgoed en design. Met hun films en verhalen zijn beide partijen een onmisbare schakel tussen musea en hun bezoekers.

MuseumTV
MuseumTV is in 2015 opgezet door Marieke van der Donk, vanuit de wens om kunst en cultuur met video toegankelijk te maken voor een breed publiek. Om een groeiend platform te blijven dat musea en publiek online verbindt, slaat MuseumTV nu een nieuwe weg in. Oprichter Marieke van der Donk zal daarbij de organisatie per 1 oktober verlaten.

 

Marieke van der Donk, oprichter van MuseumTV:
“Met plezier en trots kijk ik terug op de afgelopen zeven jaar, waarin we met vele musea en partners een groot publiek mochten bereiken. Met Museumtijdschrift zie ik de toekomst voor MuseumTV met vertrouwen tegemoet.”

 

Museumtijdschrift
Museumtijdschrift, opgericht in 1988, is hét blad voor de museumbezoeker die zoekt naar actualiteit en verdieping over kunst, erfgoed en design. Daarnaast biedt Museumtijdschrift de meest complete tentoonstellingsagenda van Nederland. Ook online is Museumtijdschrift zeer actief, met nieuws, recensies en tentoonstellingstips.

 

Marina de Vries, hoofdredacteur van Museumtijdschrift:
“Ik bewonder de tomeloze inzet en visie waarmee oprichter Marieke van der Donk MuseumTV tot een succes heeft gemaakt. Met de krachtenbundeling wordt nu een volgende stap gezet: een divers cultureel platform, waar alle museumliefhebbers en toekomstige museumliefhebbers informatie en inspiratie vinden.”

 

Bron: persbericht Museumtijdschrift