Het MAS moet je gezien hebben! Het is dé plek waar de stad en de haven elkaar letterlijk en figuurlijk raken. De zestig meter hoge toren – een staaltje van gedurfde architectuur – is het oriëntatiepunt bij uitstek in Antwerpen. Het MAS focust op de diversiteit van de stad en staat stil bij de vele contacten tussen culturen van vroeger en nu. De museumcollectie vertelt het verhaal van de stad, de haven en de wereld. Op het dak van het MAS kan je ook genieten van een panoramisch uitzicht over Antwerpen. De tentoonstelling “Bonaparte aan de Schelde” loopt van 23.03.13 tot 30.06.13 en gaat over Antwerpen tussen 1794 en 1814 onder Frans bestuur. Die periode heeft een grote impact op de Scheldestad en het leven van de sinjoren. Zeker wanneer Napoleon zich vanaf 1803 met de zaak gaat bemoeien.