Design Museum Dedel presenteert ruim 200 zeer zeldzame affiches uit Zwitserland. De oudste is uit 1883. De affiches op de bel etage zijn chronologisch geordend, zodat de bezoeker een tijdsbeeld krijgt op basis van de reclame uitingen.
Drie thema’s zijn uitgelicht: de mode affiches, politieke affiches en de kunstzinnige rond de  Avant garde en het Bauhaus. Opvallend aan de Zwitserse posters is hun kwaliteit: zij werden gedrukt op beter papier dan elders in Europa en op een groter standaard formaat.
In het chronologisch gedeelte wordt reclame gemaakt voor producten waar Zwitserland om bekend staat: chocola, horloges, reizen en de spoorwegen. Dit levert interessante confrontaties op. Beroemde ontwerpers als Emil Cardinaux, Charles Loupot, Otto Baumberger en Otto Morach hebben hiervoor affiches geleverd.
Een belangrijk aspect vormen de affiches voor mode. Tussen kledingbedrijven PKZ en Grieder vond een grootse reclamestrijd plaats die spectaculaire affiches heeft opgeleverd. Van Fritz Seigner wordt een affiche in drie delen getoond die hij heeft gemaakt voor PKZ.
Bauhaus heeft in Duitsland maar relatief kort bestaan. In 1933 wordt deze kunstopleiding vanwege het nazi-regime gesloten. Een aantal betrokkenen wijkt uit naar het neutrale en veilige Zwitserland. In huis Dedel is te zien hoe kunstenaar als  Max Bill en Niklaus Stöcklin de Bauhaus lijn voortzetten.
Het derde thema is de politiek. Volksraadplegingen zijn een typisch Zwitsers verschijnsel. Rond de raadplegingen werden poster campagnes gevoerd, waarvan hier sprekende voorbeelden te zien zijn, o.a. van Burkhard Mangold en Melchior Annen. Het affiche TEGEN het vrouwenkiesrecht bleef anoniem.