Bij het Kempenmuseum is de geurige kruidentuin getransformeerd tot een betoverende tentoonstellingsruimte. Deze unieke expositie brengt kunst en natuur samen voor een onvergetelijke artistieke beleving.

De museumtuin nodigt bezoekers uit om te dwalen door een oase van groen en te genieten van diverse beelden, zorgvuldig geplaatst tussen aromatische kruiden en bloeiende planten. De tentoonstelling viert de schoonheid van zowel artistieke creatie als de natuurlijke wereld, en biedt een rustgevende en inspirerende ervaring voor alle bezoekers.

Vanaf heden kunt u de kunstwerken van Bart Merkelbach ontdekken.
Bart is geboren in Zeelst en blijkt, net zoals zijn vader, ook over een creatieve geest en hand te beschikken. Dit kwam al snel tot uiting in zijn opleiding als glasinstrumentmaker bij een grote firma in het zuiden van ons land.
In de jaren 80 werd hij geconfronteerd met de handvaardigheidslessen op de basisschool van mijn kinderen. Dit was de stimulans om opnieuw zijn creativiteit te uiten.
Hij werkt met natuurlijke materialen zoals marmer, serpentijn en springstone.