Een groep folkloristische figuren, verstoten uit de moderne normativiteit, hangt rond in de tentoonstelling. Allen worden aangetrokken tot de ingang van een club, wachtend tot wij vertrekken zodat ze tot leven kunnen komen. Dit is hun veilige ruimte, een ruimte zonder ons.
Deze mythologische wezens, met lichamen die natuurlijke materialen tot leven brengen, dragen speciaal gemaakte kleding die hun persoonlijkheden uitdrukken, als hedendaagse belichamingen van hun oude, daadwerkelijke legendes.
Hoewel het culturele verleden vaak wordt gekaapt door rechtse conservatieven, herleest Rasmus de bronnen van het verleden en brengt hun sensuele, queer en progressieve personages naar voren.
Deze figuren zijn, net als wij, een verlengstuk van de geschiedenis, levend en vibrerend in het huidige sociale en culturele moment.

De nieuwe werken in de tentoonstelling Salon des Refusés van de Deense kunstenaar Rasmus Myrup zijn een co-productie tussen 1646 de Biënnale van Göteborg en de tentoonstelling is in samenwerking met Le Criée, in Rennes, Frankrijk.