Vanaf 1 april is Twente een (ver)nieuw(end) museum rijker: GOGBOT Museum of the Future, aan het Stationsplein in Enschede, nodigt bezoekers uit zichzelf te verliezen in een ongekende trip op het snijvlak van creatieve technologie en grensverleggende kunst. Het museum is tot middernacht toegankelijk. Actuele sociale, technologische en politieke tendensen in de samenleving vormen de rode draad in doorlopende interactieve exposities die zijn opgebouwd uit innovatieve installaties, games, film, muzikale live acts, virtual realities, pop-up performances en parties. Internationale topkunstenaars en aanstormend talent maken en presenteren samen kunst van krankzinnige kwaliteit, gekruid met een stevige dosis maatschappijkritiek. De selectie kunstenaars die hun werk tentoonstelt verandert onregelmatig, op momenten dat urgente maatschappelijke ontwikkelingen daar om vragen. GOGBOT Museum of the Future is ontsproten uit het jaarlijkse GOGBOT Festival in september en is de eerste stap naar een 24-7 geopende totale kunstervaring in Nederland.

Beeld: Annebel Bunt