S.M.A.K. is een bijzonder museum voor hedendaagse kunst, gevestigd in het Kunstenkwartier van de Stad. Het museum heeft een uitgebreide internationale collectie van meer dan 3000 kunstwerken, met grote peilers als Joseph Beuys, Panamarenko, Marcel Broodthaers en een ruime arte povera-collectie. Deze collectie krijgt een grote plaats binnen het tentoonstellingsprogramma van het museum. S.M.A.K. stelt de kunstenaar centraal in haar denken en handelen. Een grote aandacht voor monografische tentoonstellingen is daar dan ook een logisch gevolg van. S.M.A.K. probeert het werk van een kunstenaar in zijn veelzijdige kwaliteit te tonen. Naast monografische tentoonstellingen en haar collectie is S.M.A.K. gekend omwille van haar projecten in de openbare ruimte. Grote stadstentoonstellingen: Chambres d’Amis (1986), Over the Edges (2000) en TRACK (2012), maar ook kleinschaliger projecten zoals Moscou-Bernadette.
Het is mogelijk op voorhand tickets te reserveren: online: https://smak.be/nl/bezoek-smak/tickets