Je bezoek aan Giethoorn begint in Museum Giethoorn ’t Olde Maat Uus!
Kijken hoe het leven vroeger was in Giethoorn? Dat kan in Museum Giethoorn ‘t Olde Maat Uus. Uit persoonlijke verhalen van markante inwoners komt van alles naar voren over turfwinning en bijzondere gebruiken. Alleen hier kun je een authentieke Gieterse boerderij van binnen zien. Ook het vissershuisje en het botenhuis geven een unieke indruk van het eenvoudige bestaan in dit waterrijke dorp. Er is een film, museumwinkeltje met koffiehoek en er is genoeg te ontdekken voor kinderen.
Audiotour
Via de Audiotour kan je de toelichting op de verschillende tentoongestelde stukken beluisteren. Je krijgt bij de entree een Podcatcher te leen. Dit apparaatje is heel makkelijk te bedienen. Je ziet in het museum speciale informatiekaartjes, je richt de Podcatcher daarop en het apparaat start vanzelf. De Audiotour is ook beschikbaar in Engels, Duits en Chinees.
Een Audiotour zijn inbegrepen in de entreeprijs.
Museumwinkel
Op zoek naar een bijzonder cadeau of een leuk souvenir? Laat je verrassen in onze vrij toegankelijke museumwinkel! Je vind hier onder andere oud-Hollandse schoonmaakartikelen, prachtige boeken, wenskaarten en bijzondere souvenirs.
Koffiehoek
Onze self-service koffiehoek is voorzien van koffie, thee en frisdrank. Geniet voor of na het museumbezoek van een drankje en de authentieke sfeer in de museumboerderij. De winkel en koffiehoek zijn vrij toegankelijk!
Openingstijden zomerseizoen
Van 1 april t/m 31 oktober 2024:
– dagelijks van 11:00 tot 17:00 uur.
Openingstijden winterseizoen
Van 1 november 2024 t/m 31 maart 2025:
– vrijdag, zaterdag, zondag en maandag van 11:00 tot 16:00 uur.
– In de kerstvakantie en in de voorjaarsvakantie is het museum dagelijks geopend van 11:00 tot 16:00 uur.
– Op eerste en tweede kerstdag, oud- en nieuwjaarsdag is het museum gesloten.
Groepen
Groepsbezoek is ook buiten openingstijden op afspraak mogelijk.