GESLOTEN

Majestueus aan de rivier de Linge ligt het Hofje van Mevrouw Van Aerden. Het is gezichtsbepalend voor Leerdam en met wat fantasie de Leerdamse Sacré Coeur te noemen. De combinatie van achttiende-eeuwse Hollandse degelijkheid, Franse elegantie en een tikje Rococo maakt het Hofje van Mevrouw van Aerden uniek. Naast de prachtige binnen- en buitentuin beschikt het Hofje over een zeer unieke collectie schilderijen van zeventiende-eeuwse Hollandse meesters in de Regentenkamer.

Het Museum Hofje van Mevrouw van Aerden nodigt u uit voor een veelzijdig bezoek en toont u een verrassende collectie zeventiende-eeuwse meesters. U krijgt via een rondleiding met gids inzage in de geschiedenis van en het leven in het Hofje. Naast een bezoek aan het Regentenhuis en de tuinen, kunt u in het Hofje vergaderen, workshops organiseren, concerten bijwonen. Ook voor een inspirerende teamdag of familiereünie bent u van harte welkom.

Beeld: Website Museum Hofje van Mevrouw van Aerden