Het NRW-Forum Kultur und Wirtschaft Düsseldorf biedt wisselende tentoonstellingen over actuele kwesties en hun culturele achtergrond. Bijvoorbeeld tentoonstellingen over fotografie, de media, mode, communicatie, architectuur, mobiliteit en lifestyle. Met de tentoonstellingen over Peter Lindbergh, Helmut Newton, Anton Corbijn en Miwa Yanagi en over video-esthetica schenkt het NRW-Forum meer aandacht aan de fotografie en de nieuwe media. Een ander kernpunt vormt het thema mode, met tentoonstellingen over Alexander McQueen, Manolo Blahnik en Vivienne Westwood. Het NRW-Forum ligt tussen de Rijn en de Hofgarten, het mooiste park van Düsseldorf. In het restaurant Caffè kan men tijdens de openingstijden van de tentoonstellingen genieten van de moderne Italiaanse keuken.