In het Nederlands Vestingmuseum beleef je de geschiedenis van Naarden en de Hollandse Waterlinies. Ga op avontuur in de oude kazematten, verken de donkere luistergangen en ontdek alles over het leven in een vestingstad. Durf jij het aan?

Het Nederlands Vestingmuseum is gevestigd op bastion Turfpoort, één van de zes bastions waar Naarden haar typerende stervorm aan ontleent. Als de best bewaarde vestingstad van Nederland geeft Naarden een goed beeld van hoe de vesting functioneerde als verdedigingswerk. Op het buitenterrein kun je rondlopen tussen de kanonnen en genieten van het fraaie uitzicht over de vestingwerken. Binnenin de kazematten zijn exposities te zien over de geschiedenis van Naarden, de vestingbouw en de Hollandse Waterlinies. Na je bezoek staat er een warm kopje koffie met taart klaar in de Cantine.