Sinds 1992 verzamelde Stichting Jacques van Mourik een unieke collectie werken van onder meer de Plasmolense kunstenaarskolonie (lid van EuroArt) met schilderijen, grafiek, keramiek en beelden van vele tientallen kunstenaars die vanaf 1850 tot nu in het grensgebied van Limburg, Gelderland en Noord-Brabant actief zijn geweest. Naast Jacques van Mouriks schilderijen is onder andere werk van Dirk Ocker, Gerard Cox, Theo Deckers, Paul Bodifee, Jopie van Kampen, Julia van Verschuer, Jules Brouwers, Chris le Roy, Wim Noordhoek, Ap Sok, Ben van Pinxteren, Oei Wildschut en Erik Oldenhof te zien. Daarnaast is een wisselende thema-expositie ingericht. De exposities zijn alleen toegankelijk op afspraak en tijdens de weekendrondleidingen die via de website worden aangekondigd, aangezien de exposities plaatsvinden in het gemeentehuis. Toegang is inclusief een kop koffie of thee.